Na czym polega optymalizacja i pozycjonowanie stron

Po nitce do kłębka
Wielu przedsiębiorcom wydaje się, że wystarczy jedynie zlecić zaprojektowanie efektownej, przyciągającej wzrok witryny internetowej i natychmiast przełoży się to na wzrost liczby klientów oraz zyski ze dystrybucji oferowanych produktów lub usług. Niestety, rzeczywistość nie wygląda już tak różowo i większość nowych witryn pojawiających się w sieci nie cieszy się praktycznie żadnym zainteresowaniem, ginąc pomiędzy wielu im podobnych. O ile dana strona firmowa pragnie uniknąć ich losu, to konieczne będzie jej pozycjonowanie, dostosowujące do surowych założeń wyszukiwarek, z Google na czele.




Jest to skomplikowane zadanie, wymagające odpowiedniej wiedzy, dlatego, kiedy nią nie dysponujemy, lepiej zdać się na pomoc specjalistów, jakich bez kłopotu znajdziemy w sieci czy każdym większym mieście. Posiadają oni najczęściej duże doświadczenie zawodowe i kwalifikacji, dzięki którym dana strona szybko awansuje na wysoką pozycję w rankingu Google, a kiedy tam się znajdzie, może liczyć na niemały wzrost odwiedzin i ciągle wzrastającą popularność. Pozycjonowanie to wieloetapowy proces, polegający na optymalizacji i przekształceń wszystkich składników witryny, tak ażeby była nie tylko i wyłącznie przyjazna dla użytkowników, ale i dla wyszukiwarek. Pierwszym zadaniem do wykonania będzie szczegółowy audyt, wyszukanie wszystkich błędów, negatywnie wpływających na użyteczność i prędkość działania. Dotyczy to w głównej mierze kodu źródłowego wraz ze wszystkimi skryptami, jakie zazwyczaj są do niego załączone. Kolejnym krokiem jest dopasowana kompresja elementów graficznych i zdjęć, które najczęściej mają za ogromne rozmiary, przez co długo się ładują. Skrócenie tego czasu jest najistotniejsze z perspektywy urządzeń mobilnych, często stosowanych do przeglądania zasobów internetu. Właściwe pozycjonowanie stron zależy też od bardzo wysokiej jakości treści zamieszczonych na stronie i starannego wyboru opisujących je słów podstawowych. Należy zadbać o ich oryginalność, unikalność oraz dodatkowo o to, ażeby jak najdokładniej odpowiadały zapytaniom, które internauci wpisują w wyszukiwarkę.
Zobacz także: mocne linki seo w naszej ofersie.