Przez sporo lat istnienia usługi pozycjonowania witryn internetowych wykształciły się dwa podstawowe sposoby na rozliczanie tej usługi. Najpopularniejsze są dwa sposoby: za efekt, czyli płatność jedynie i jedynie w momencie gdy strona znajdzie się w TOP 10 bądź także TOP 20 jak i płatność abonamentowa czyli niezależnie od wyników. Właściwie każde z owych rozwiązań jeśli chodzi o pozycjonowanie stron ma własne plusy oraz minusy.
Warto dokładnie się zastanowić, która opcja jest lepsza akurat dla Ciebie.
1. Rozliczanie za efektyPromowanie strony w internecie oparte o efekty polega na płatności wyłącznie i wyłącznie w momencie gdy strona osiągnie pozycję. Najczęściej rozliczenie następuje w momencie osiągnięcia TOP 10, a progi płatności są zwykle TOP 10, 5 oraz dodatkowo 3. Jest to metoda rozliczeń, od której pomału spora większość pozycjonerów odchodzi. Niestety obecnie ciężko dokładnie przewidzieć jakie efekty powinno mieć pozycjonowanie, a pozycjonerzy podejmują pracę od samego początku. O ile chodzi o zalety dla klienta to płatność jest tylko za efekty, firma pozycjonująca ma większą motywację oraz dodatkowo dba o osiąganie szybkich efektów. Jeżeli chodzi o minusy to linkowanie zwykle jest bardzo agresywne, przy trudniejszych frazach zwykle firma będzie podejmować ryzykowne działania, w przypadku pozycjonowania długiego ogona rozliczanie efektów jest problematyczne
2. Rozliczenie abonamentoweW przypadku tego modelu rozliczeń pozycjoner otrzymuje pieniądze niezależnie od efektów oraz od początku umowy. Ten model opłaca się w szczególności w przypadku trudniejszych fraz ponieważ pozycjoner ma od razu pieniądze na ciekawe i wartościowe działania. Nie musi on używać agresywnych metod linkowania i może stosować najbardziej ciekawe i interesujące rozwiązania. Oczywiście rozwiązanie to to nie tylko plusy. W przypadku gdy trafi się na firmę, która ma mniejsze doświadczenie można płacić praktycznie za nic, poza tym trzeba płacić już w momencie rozpoczęcia pozycjonowania.
Obydwa te rozwiązania mają własne plusy i minusy. Na rynku czasem można spotkać jeszcze inne opcje, ale są one o wiele mniej popularne.
Polecamy: pozycjonowanie cennik.