Identyfikacja wizualna firmy

Identyfikacja wizualna firmy
Kreowanie wizerunku marki obejmuje nie tylko przygotowanie spójnej strategii reklamowej i logo, niemniej jednak również zbudowanie pełnej księgi identyfikacji wizualnej. Dzięki niej ułatwia się pracę grafikom, drukarzom i reklamodawcom, a też dba się o spójność komunikacji przedsiębiorstwa. Księga zawiera wszystkie informacje, które są potrzebne do wykonania fachowych wizytówek, plakatów, reklam telewizyjnych , a oprócz tego gadżetów firmowych.



Księga identyfikacji wizualnej jest wykonywana wraz z logo. Ustalone w niej standardy wskazują, w jaki sposób można wykorzystać logo, jak wygląda jego nieprawidłowe wykorzystanie, a także, jakie barwy wykorzystano w projekcie. Wszelkie odstępstwa od zapisów w księdze identyfikacji wizualnej są błędem, gdyż powodują, że komunikacja marki traci spójność. Utrzymywanie określonych wzorców jest kluczem do sukcesu w komunikacji z klientem w każdej branży. Dzięki nim klient w każdej sytuacji wie, z jaką marką ma do czynienia i rozróżnia jej propozycję spośród produktów konkurencji. Wszystkie szanujące się marki, zarówno krajowe, jak i międzynarodowe, wiedzą, czym jest księga identyfikacji wizualnej i regularnie z niej korzystają.

Raz przygotowana księga służy przez sporo lat. Zmienia się ją tylko, gdy organizuje się rebranding, jednakże ten jest zjawiskiem dość rzadkim. Ostrożnie podchodzą do niego nawet znane i lubiane marki, gdyż zmiana identyfikacji wizualnej i norm komunikacji z klientem może negatywnie wpłynąć na rozpoznawalność przedsiębiorstwa. Utrzymywanie jednolitych norm jest więc kluczem do sukcesu, a identyfikacja wizualna sposobem na powiększenie zapamiętywalności oferty. Co istotne, zamówienie księgi znaku wraz z logo jest opłacalniejsze niż zaprojektowanie tylko znaku firmowego. Wiedzą o tym wszystkie marki, które postawiły na spójną identyfikację wizualną.

Zobacz więcej: ciekawa strona o księdze wizerunku firmy