Pozycjonowanie przy pomocy naturalnych linków

W biznesie marketingu internetowego na prawdę bardzo często można spotkać się z pojęciami pozycjonowania witryny internetowej a także SEO. Terminy te na prawdę często stosowane są zamiennie, jakoby oznaczały to samo. Jest to jednak błędne stosowane i nadużywane przez wielu fachowców, gdyż co prawda mają one cząstkę wspólnego, nie są one w pełni ze sobą tożsame.

Czym się, więc różnią? Czym jest pozycjonowanie witryny internetowe? Pozycjonowanie to termin odnoszący się do procesu zwiększania danej domeny internetowej w wynikach bezpłatnych wyszukiwarki. Znaczy, więc to wypozycjonowanie się na dany zestaw fraz podstawowych a także zwiększenie ogólnej widoczności strony, tak, aby poprawić w dużym stopniu jej ruch organiczny. Pozycjonowanie składa się na szereg różnych działań, obejmujących on-site i off-site. Są to m.in. link building, content marketing, czyli tworzenie treści na stronie, wykonywanie audytów seo, monitoring rezultatów oraz optymalizacja strony pod kątem założeń algorytmów wyszukiwarki, czyli właśnie SEO. Czym jest SEO? SEO, czyli z angielskiego Search Engine Optimization, to nic innego jak właśnie optymalizacja strony, która ma za zadanie zaimplementować ją do założeń, jakie stawia nam wyszukiwarka. Jest to część pozycjonowania, a do działań SEO należą np. ustawienie meta znaczników title i description, poprawa prędkości ładowania strony, optymalizacja treści tekstowych, grafik, poprawa linków wewnętrznych, przekierowań i tak dalej. Priorytetowym założeniem SEO jest wykonywanie działań w obrębie strony, czyli on-site. Są one filarem samego pozycjonowania i bez utworzenia stosownej optymalizacji, wręcz przy najlepszym linkowaniu, strona nie ma po prostu szans, aby wspiąć się na szczyt wyników wyszukiwarki. Pozycjoner, czy specjalista ds. SEO? Choć terminy te odbiegają nieco od siebie pod względem znaczenia, stosowanie ich w kontekście specjalisty nie ma najmniejszego znaczenia. Osoba, pracująca nad widocznością strony w wyszukiwarce może być nazwana zarówno pozycjonerem, jak i specjalistą ds. SEO, czy specjalistą ds. pozycjonowania. Osoba zatrudniona na tym stanowisku posiada kompleksową wiedzę o pozycjonowaniu, analityczną i techniczną o serwisach, musi więc znać się na poszczególnych składowych pozycjonowania. Zobacz również: seo konsulting.